Tuesday, June 9, 2009

21 fakta menarik mengenai SEKS


Ini merupakan hasil kajian melalui online berkenaan SEKS. Ia merupakan hasil penemuan fakta yang menarik berkenaan subjek yang paling banyak diperkatakan di alam maya ini :

1. Menurut Institute Kinsey, ereksi zakar yang terbesar direkod berukuran 13 inci dan yang paling kecil ialah 1 3/4 inci.

2. Fantasi yang paling biasa adalah seks oral.

3. 8% di antara kita melakukan anal seks.

4. 60% daripada lelaki dan 54% daripada wanita pernah melakukan '1-night stand'.

5. Wanita membeli 4 daripada setiap 10 kondom yang terjual.

6. Pada 1609, seorang doktor bernama Wecker menemui mayat lelaki yang memiliki 2 zakar dan semenjak itu, terdapat 80 kes yang sama telah direkod.

7. Lelaki menyatakan rata-rata ereksi zakar yang biasa ialah 10″ manakala wanita menyatakan 4″.

8. Orgasm bagi wanita merupakan painkiller yang sangat berkuasa (kerana pengeluaran hormon endorphins), jadi sakit kepala merupakan satu alasan yang tidak munasabah untuk tidak mahupun mengelak melakukan seks.

9. 56% daripada lelaki pernah dan melakukan seks ketika bekerja.

10. Di antara bangsa Mangaians dari Polynesia, pasangan yang berumur 18 tahun melakukan seks purata di antara 3 kali semalam, setiap malam sehingga mereka berumur 30-an hingga puratanya jatuh hanya sebanyak 14 kali seminggu.

11. 1 daripada 3 di antara kita pernah melakukan hubungan sulit ketika telah berkahwin.

12. 62% beranggapan hubungan sulit bukan satu kesalahan.

13. Kelajuan maksimum di mana sensasi erotik mengalir dari kulit ke otak telah dihitung pada 156 batu sejam.

14. Satu pasangan yang sedang berbulan madu telah menyaman Holiday Inn sebanyak 10 ribu dollar, mendakwa bahawa kehidupan seksual mereka telah tidak berfungsi akibat seorang kakitangannya telah tersilap masuk ke bilik pada malam perkahwinan mereka.

15. Sekurang-kurangnya 500 warga Amerika mati setiap tahun akibat asphyxia iaitu percubaan mengurangkan pengaliran oksigen ke otak bagi mencapai lebih banyak lagi orgasm yang kuat.

16. Raja England Edward VII, dikatakan seorang yang berat badan tinggi, mempunyai sebuah meja yang dibuat khas bagi membolehkannya melakukan hubungan seks.

17. 29% di antara kita masih teruna/dara apabila berkahwin.

18. Purata kebiasaan pengalaman seksual hanya bertahan selama 39 minit.

19. 58% suka bercakap lucah semasa melakukan seks.

20. 22% mengaku menyewa video aksi porno sekurang-kurangnya sekali.

21. Melihat purata kekerapan melakukan hubungan seks hari ini, pasangan typikal Amerika mengambil masa lebih dari 4 tahun untuk mencuba salah satu daripada 529 posisi yang terdapat dalam Kama Sutra.



No comments: