Thursday, September 10, 2009

10 Waktu yang paling tidak sesuai untuk Anda Berkentut

Kentut walaupun ia merupakan satu yang lumrah namun ia juga adakalanya menghantui kita pada waktu dan masa yang sememangnya tidak sesuai langsung.

#10 Semasa Kelas Yoga
Walaupun saya tidak mengikuti kelas nih tapi berkentut pada masa ini bukan sahaja merosakkan suasana malah saat ketika tengah fokus merehatkan badan (walaupun sebenarnya kentut ni melegakan). Anda mungkin berfikir kentut dan yoga boleh dilakukan seiring tapi TIDAK bagi peserta yoga lain yang sememangnya Anti Berkentut Ketika Yoga.


#9 Ketika Anda berucap di khalayak ramai
Ya ia memang alasan yang pelik tapi berkentut sewaktu anda tengah berucap di tempat yang dipenuhi ramai orang adalah memudahkan anda untuk hilang kredibiliti. Bayangkan Perdana Menteri tengah berucap pasal perpaduan depan orang ramai tetiba dia selamba je kentut. Hilang respect beb!


#8 Ketika bermain permainan ''Twister''
Anda bayangkan yang anda kini tengah bermain 'Twister' yang menyeronokkan dengan rakan, kebanyakkan punggung(bontot) korang ditengah muka korang sendiri. (Kalau anda sendiri yang bermain, berkentut adalah dibenarkan).


#7 Di dalam Perpustakaan
Dalam perpustakaan SENYAP adalah satu kemestian, WAJIB dan maka itu kebanyakan orang akan menghadapi kesukaran untuk membuat tumpuan(concentrate) apabila dengar je bunyi merdu kentut berkumdang memecah kesunyian. Potong wa cakap lu beb..(Walaupun berkongsi kentut dengan orang lain adalah satu intimasi & perkara yang menakjubkan dalam pengalaman kehidupan seseorang..yeah..smell it!)


#6 Ditengah Mesyuarat Penting Perniagaan
Mesyuarat bisnes ni sepatutnya mengenai 'mengerak sesuatu ke hadapan' namun malangnya berkentut dianggap sebagai tindakan tidak profesional (walaupun selayaknya ia dilakukan sebagai cara yang terbaik untuk mengakhiri mana-mana mesyuarat yang berlangsung agak lama). Tak percaya, boleh coba la..


#5 Semasa Perkahwinan
Mana-mana para pengantin digalakkan untuk berkentut kerana ini hari perkahwinan mereka tapi buat para pengapit tu ia DILARANG sama sekali, jadi korang kena la tahan.


#4 Duduk bersebelahan dengan orang dalam kapal terbang
Peraturan ni saya setuju la berkaitan larangan berkentut dalam kapal terbang. Anda pun pasti TIDAK mahu menghidu haruman kentut sesorang ketika dalam penerbangan. Boleh jadi bangang dibuatnye..


#3 Ketika Anda terkangkang menjalani Pemeriksaan Gynecology (Buat Wanita sahaja)
Walaupun ia adalah kedudukan posisi yang paling sesuai untuk berkentut, tapi tiada seorang doktor pun yang mahu muka mereka menjalani rawatan muka dengan angin kentut.


#2 Di dalam lif yang penuh
Mereka yang berkentut dalam lif ni sama ada 'something wrong' gan otak mereka ataupun gemar melihat orang lain menderita terpaksa menghidu haruman tersebut. Walau apapun ia tidak la baik kecuali ada sorang awek cantik dalam lif tu, tentu seronok kita lihat reaksi dia.


#1 Ketika Pengkebumian
Ada juga yang berpendapat berkentut ikut 'timing' yang cun dikatakan boleh menceriakan suasana tapi berkemungkinan ia adalah masa yang paling tidak sesuai.. terutamanya bila kentut tu bau macam orang mati. Tak sesuai langsung beb..


5 comments:

shengfatt said...

betul sangat! nanged u! hope u will nang me back! good luck! nang me!

chris@dotagaki said...

lol lawak giler.

ebeez82 said...

ceridak ada cuk tok hahah...nang cuk juak la hehehehehe

Coffee Girl... said...

eeughh.. gross! *pelik tapi benar*

InBliss said...

hahaha... tak sesuai langsung.. tok memang smua kaki kentut komen tok...