Tuesday, March 17, 2009

"Kid Finder"


"Ada sesiapa yang kehilangan anak..sila datang ke kaunter pertanyaan.."

Pernah atau selalu kita dengar pengumuman di tempat membeli-belah mengenai anak yang tercicir atau hilang dan seumpamanya. Kini, ibubapa boleh la tidak risau lagi dengan adanya gajet terbaru Kid Finder, yang membantu kita mencari benda-benda yang sering merayap seperti kanak-kanak & haiwan peliharaan (contohnye mayau, asuk, Huawei). Letak alat tersebut pada kanak-kanak & kita boleh adjust mengikut channel yang terdapat pada receiver.

Receiver akan memberitahu kita sama ada kanak-kanak berhampiran dengan kita di hadapan, di kanan & kiri. Kalau anda tidak menerima sebarang signal, toleh ke belakang mungkin anak anda di situ. Ia juga memiliki kod yang perlu anda ikut bagi mengetahui sama anda anda sejuk atau panas.

Alat itu juga memiliki butang SOS/kecemasan untuk kanak-kanak menghantar amaran kepada reciever . Alat ini berfungsi pada jarak 98 kaki dalam rumah & 295 kaki di luar rumah. Kid Finder menggunakan batteri 4 AAA & dijual pada $108. Manual nye dalam Japanese, tapi yang pasti anda pun tak akan membacanya. Sekian, iklan dari saye.


2 comments:

Iamami said...

bagus pi mun dpt anak jgn ilang lahhhhh

InBliss said...

aih,,..suk nya sorang tuk..